Вътрешни правила

Начало

Вътрешни правила за регистриране и разглеждане на искания за достъп до обществена информация в Център за оценка на риска по хранителната верига

 
Чл.1.(1) Писмени заявления по Закона за достъп до обществена информация /ЗДОИ/ се регистрират в АИС „Документооборот” от деловодителите от отдел “Административно-правно обслужване и човешки ресурси”  на дирекция “Финансово и административно-правно обслужване и човешки ресурси” със самостоятелен регистрационен индекс в деня на тяхното постъпване и се предават на директора на ЦОРХВ, който с резолюция  възлага преписката на служител/служители на ЦОРХВ.
(2) За заявления се считат и заявленията, получени  по електронен път на адрес corhv@mzh.government.bg се регистрират от служител на “Административно-правно обслужване и човешки ресурси”  на дирекция “Финансово и административно-правно обслужване и човешки ресурси”. Регистрирането се извършва в специален регистър на дирекцията.
(3) При поискване от заявителя, служителят на дирекция “Административно-правно обслужване и човешки ресурси”  на дирекция “Финансово и административно-правно обслужване и човешки ресурси” предоставя за попълване формуляр на заявление за достъп до обществена информация (по образец съгласно приложение №1). По горния ред се регистрират и заявления със свободен текст. Формулярът на Заявление се публикува на електронната страница на Центъра за оценка на риска по хранителната верига.
(4) Устните запитвания по ЗДОИ се приемат пак от служителите на “Административно-правно обслужване и човешки ресурси”  на дирекция “Финансово и административно-правно обслужване и човешки ресурси”, за което се съставя протокол (по образец съгласно приложение №2), който се регистрира и процедира по реда на чл.1, ал.1 от настоящите правила.
(5) Заявленията за предоставяне на достъп до обществена информация се разглеждат в 14 дневен срок от датата на регистриране на заявлението. “Административно-правно обслужване и човешки ресурси”  на дирекция “Финансово и административно-правно обслужване и човешки ресурси” съвместно с лицата, определени по реда на чл.28, ал.2 от ЗДОИ, изготвя отговор в писмен вид, с който уведомява заявителя за предоставения достъп или за постановения отказ за предоставяне на достъп до исканата информация.
Чл.2. На електронната страница на ЦОРХВ (corhv.government.bg), в секция „Достъп до информация“ се публикуват данните по чл.15, ал.1, т.4 и ал.2 от ЗДОИ и Вътрешните правила, относно предоставяне на достъп до обществена информация.
Чл.3. Жалбите срещу решенията за предоставяне или за отказ за предоставяне на достъп до обществена информация се приемат в два екземпляра, регистрират се по реда на чл.1 от служителите на отдел “Административно-правно обслужване и човешки ресурси”  на дирекция “Финансово и административно-правно обслужване и човешки ресурси” за предприемане на необходимите действия.
Чл.4.(1) Когато исканата от заявителя обществена информация се отнася до дейността на административни звена от структурата на Центъра, отдел “Административно-правно обслужване и човешки ресурси”  на дирекция “Финансово и административно-правно обслужване и човешки ресурси” изпраща писмено искане до ръководителя на съответното административно звено, с което се указва исканата информация да бъде подготвена и изпратена на определените съгласно чл.28, ал.2 от ЗДОИ лица.
(2) Ръководителят на административното звено по ал. 1 следва да изготви писмен отговор до дирекция “Административно-правно обслужване и човешки ресурси”  на дирекция “Финансово и административно-правно обслужване и човешки ресурси” и до определените съгласно чл.28, ал.2 от ЗДОИ лица, с който предоставя или мотивирано отказва предоставяне на исканата информация.
(3) Когато определеният в ЗДОИ срок за изготвяне на решението е недостатъчен, ръководителят на административното звено уведомява с мотивирано писмо до отдел “Административно-правно обслужване и човешки ресурси”  на дирекция “Финансово и административно-правно обслужване и човешки ресурси” и до определените съгласно чл.28, ал.2 от ЗДОИ лица необходимостта от неговото удължаване.
(4) Отдел “Административно-правно обслужване и човешки ресурси”  на дирекция “Финансово и административно-правно обслужване и човешки ресурси” изготвя уведомление до заявителя, в което се посочват причините за удължаване на срока, което удължаване не може да бъде повече от 10 (десет) дни.
Чл.5.(1) Решението за предоставяне или за отказ от предоставяне на достъп до обществена информация и съпроводителното писмо до заявителя се изготвят от дирекция “Административно-правно обслужване и човешки ресурси”  на дирекция “Финансово и административно-правно обслужване и човешки ресурси” и се подписват от определените съгласно чл.28, ал.2 от ЗДОИ лица.
(2) Решението по ал. 1 се връчва на заявителя лично срещу подпис или се изпраща по пощата с обратна разписка.
(3) Решението, с което се предоставя достъп до исканата обществена информация, следва да бъде съобразено с изискванията, посочени в чл.34 от ЗДОИ.
Чл.6.(1) Достъп до обществена информация се предоставя на заявителя или на друго лице срещу представяне на нотариално заверено пълномощно, подписано от заявителя, след заплащане на разходите по чл.20, ал.2 от ЗДОИ и представяне на платежен документ.
(2) За предоставения достъп се съставя протокол по образец (съгласно приложение №3), който се подписва от заявителя или упълномощено от него лице съгласно ал. 1 и служител от отдел “Административно-правно обслужване и човешки ресурси”  на дирекция “Финансово и административно-правно обслужване и човешки ресурси”.
(3) Прегледът на информация чрез разглеждане на копия по чл. 26, ал.1, т. 1 от Закона за достъп до обществена информация се извършва в на място в деловодството на Центъра.
(4) Когато определените съгласно чл.28, ал.2 от ЗДОИ лица установят, че Центъра не разполага с исканата информация, се предприемат действия съгласно чл.32, ал.1 и чл.33 от ЗДОИ, като “Административно-правно обслужване и човешки ресурси”  на дирекция “Финансово и административно-правно обслужване и човешки ресурси” изготвя писмата и уведомленията, които се подписват от лицата по чл.28, ал.2 от ЗДОИ.
Чл.7. Ежегодно отдел “Административно-правно обслужване и човешки ресурси”  на дирекция “Финансово и административно-правно обслужване и човешки ресурси”  изготвя отчет за постъпилите заявления за достъп до обществена информация, който се  представя на главния секретар на Центъра. Годишният отчет е част от ежегодните доклади по чл. 62, ал.1 от Закона за администрацията.
 
ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ 
  • 1.Изменения и допълнения на Вътрешните правила за регистриране и разглеждане на заявления за достъп до обществена информация в ЦОРХВ се извършват по реда на тяхното приемане.
  • 2.Настоящите правила влизат в сила от датата на утвърждаване от директора на ЦОРХВ.
  
Съгласувано с:
Тодор Димитров -главен секретар
Татяна Трендафилова, директор на Дирекция ФАПОЧР
 
Изготвил: Кирил Папазян, главен експерт

 

Свали "Приложения към Вътрешни правила за достъп до обществена информация" ТУК